2020. április 29., szerda

Szociális építészet - TDK szekció kiírás




témavezető: a tanszék bármely oktatója
szekció: alkotás és kutatás

A korábbi évek szociális lakhatási témája idén is folytatódik!

Mi történik a hátrányos helyzetű, iskolában alul teljesítő és lemorzsolódó gyerekekkel? Mi az esély arra, hogy jobb életük lesz, mint a szüleiknek?

A SZOCIÁLIS PROGRAM
A program a létbizonytalanságban élő fiatalok iskolai–társadalmi beilleszkedését szeretné megkönnyíteni a zene kínálta kitörési lehetőséggel, esélyteremtési eszközzel és közösségépítéssel.

A SYMPHONIA ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI ISKOLA PROGRAM LÉNYEGE
Az együtt zenéléssel, gyerekek zenekarba szervezésével, közösség fejlesztéssel és az élményalapú szemlélettel a gyerek érzelmi/értelmi/társas képességének a formálása. 21 képzőhelyen 1800 gyerekkel zajlik zeneoktatás és szociális munka.

HELYSZÍN
A miskolci Vasgyári városrész, Nyitott Ajtó Baptista Általános Iskola

A KUTATÁS TÉMÁJA
A szociálisan hátrányos helyzetben élő gyerekekkel foglalkozó Symphonia program által alkalmazott zene, és más művészeti oktatási módszernek az építészeti vetülete és sajátosságai. (Kutatási feladatok: képzőhelyek terepszemléje, problémák feltérképezése, interjúk készítése; nemzetközi kitekintés és jó gyakorlatok bemutatása).

AZ ALKOTÁS TÉMÁJA
Zenepavilon a „Rézangyaloknak”, amely sokféle módon használható és lehetővé teszi a gyerekek és a zenetanáraik számára a gyakorlást (8-15 fős), a zenekari játékot (~80 fő), és nyári tábor idején az együtt zenélést. A kint és a bent közötti átmeneti, közösségformáló tér legyen szociálisan innovatív, kreatív anyaghasználatú és egyszerűen megépíthető.

További információ: Teams kód: ux60ew7

a kép forrása: https://www.pinterest.ch/pin/344525440223357216/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése